Muhteşem indirimler, Black Friday, 11.11 gibi alışveriş günleri insanları strese sokuyor mu? Bir şeyler kaçırdım hissi oluşturuyor mu?
Aslında bakıldığında, yıl içerisinde birçok markanın sık sık indirim yaptığını biliriz. Ancak bu, “muhteşem indirimler, black friday, muhteşem kasım” gibi pazarlama stratejileri, kitlesel alışveriş hareketine sebep olmaktadır. Haliyle kitlesel bir eylem varsa kitlesel bir algı da vardır. “Yılda bir kez
olan bu indirimi kaçırmamam gerek” düşüncesi gibi. Bu tür strese bağlı düşüncelerin, alışveriş yapmadığımızda yaşanacak olan anksiyeteden ve olumsuz duygulardan bizi koruduğuna inandığımız sürece, bu alışveriş çılgınlığına katılmaktan başka bir çaremiz maalesef pek kalmıyor.