Ovit Tünelleri(109)

Gündemden hiç düşmeyecek kadar önemli olan Ovit Yolu ve Tünelleri hakkında yazdığım 108 no lu yazımı Kasım 2022 ayında yazmıştım. Konunun önemi hiç değişmediğinden yeniden hatırlatmak istedim. Ovit-Kırık-Dallı Kavak ve..

Son Güncelleme: Whatsapp

Gündemden hiç düşmeyecek kadar önemli olan Ovit Yolu ve Tünelleri hakkında yazdığım 108 no lu yazımı Kasım 2022 ayında yazmıştım.
Konunun önemi hiç değişmediğinden yeniden hatırlatmak istedim.
Ovit-Kırık-Dallı Kavak ve Erzurum Tünelleri, İyidere Lojistik anlam kazanacaksa bir an önce tamamlanmalı.
Doğu Karadeniz’den Doğu Anadolu’ya ulaşan en kısa ve güvenli karayolu üzerindeki tüneller bunlar.
Ovit Tüneli 14 bin metre uzunluğuyla bu zincirler üzerindeki en uzun olanı.
2012 de o zaman Başbakan olan Recep Tayyip Erdoğan döneminde Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve ekibiyle birlikte 6 yılda tamamlanarak 2018 yılında trafiğe açıldı. Tek eksiği yolunun henüz yapılmaması.
Ovit Tüneli mükemmel, muhteşem bir eser. Tünel içinde 25 personel 24 saat görev başında 630 kamera ile güvenli bir izleme yapılıyor. Dağın 600 metre altından geçen tünel yolu 4 km kısaltmış ve zamandan önemli tasarruf sağlamakta.
Her ne kadar İkizdere-Tünel arasındaki 20 km için hiçbir çalışma halen başlamadıysa da yapılan eser 12 ay ulaşım sağlıyor, Ovit Dağının üstünü aşmaktan kurtardığı gibi Çığ tehlikesini ortadan kaldırdı.
Diğer Tüneller Erzurum bölgesindeki Kırık ve Dallı Kavak ile henüz başlamayan ama gündemde olan 6 km lik Erzurum Tüneli.
Kırık Tüneli tamamlandığında 7200 metre uzunluğunda olacak ve kış seyahatinde Hortik Dağındaki o vahşi seyahatten bizi kurtaracak.2012 de başlayan delme çalışması halen devam ediyor. Bazı sıkıntılar yaşandı. Yapıcı firma işi götüremeyince işi feshedildi, mahkeme süreci vs. derken çalışma çok gecikti ve delme işinde son aşamaya gelindi.
Bilhassa Erzurum Siyasetçileri her ne kadar 2023 de tamamlanacak diyorsa da bu hızla 2023 yılsonuna kadar delme ancak tamamlanabilecek.
Diğer Dallı Kavak 3100 metre ile bu yol üzerindeki 3.tünel. Burada da henüz bitme aşamasına gelinmedi. Fakat delme çalışması devam ediyor. İnşallah bunlar tamamlandığında her iki bölge için dümdüz dosdoğru bir karayolu meydana gelecek.
Erzurum’da yayınlanan Pusula Gazetesinde meslektaşım Sevda Güneş 14 Aralık 2022 tarihinde güncelliğini halen koruyan aşağıdaki yazısını yazmıştı, bugüne değişen bir şey yok. Önemini kaybetmediğinden aynen köşeme alıyorum.
‘’Koskoca Ovit tüneli yapıldı. Ama bizi asıl ilgilendiren ve tamamlanması durumda Rize – Erzurum arasındaki seyahati oldukça kısaltacak olan Dallı Kavak ve Kırık tünelleri hala bitirilemedi. İhaleleri defalarca iptal edildi. Ovit tüneli eskidi biz hala iki tüneli tamamlayamadık…
En son eski Sağlık Bakanı Recep Akdağ, Milletvekili İbrahim Aydemir ve Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nu ziyaret edip bu tünellerin 2023 yılında ulaşıma açılacağını açıklamışlardı.
Şimdi önümüze konan her iki tünel için bir tarih var. 2023 yılında inşallah o tünellerden geçeriz. Tabi bir kez daha göçmezlerse.’’
Sonuç ne olursa olsun Tahsin Bayramoğlu’nun gündemde tuttuğu Havalimanı çıkışından başlayan Dallı kavakla birleşen projedeki 6 km lik Erzurum Tünelinin başlamasını bekliyoruz.
Erzurum Tünelini başlayıp bitirmek eski Karayolcu Genel Müdür ve yeni Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’na nasip olur inşallah.
Cumhurbaşkanının bu yol hakkındaki hassasiyetini biliyoruz ve onun yakın desteği ile yeni Bakandan Erzurum Tünelini bir an önce başlatmasından umutluyuz ve bekliyoruz.

 

İLK YORUMU SİZ YAZIN

Hoş Geldiniz

Üye değilmisiniz? Kayıt Ol!

Hemen Hesabını Oluştur

Zaten bir hesabın mı var? Giriş Yap!

Şifrenizi mi Unuttunuz

Kullanıcı adınızı yada e-posta adresinizi aşağıya girdikten sonra mail adresinize yeni şifreniz gönderilecektir.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.

betnis giriş
betnis
yakabet giriş