Rize milletvekili Tahsin Ocaklı 6 yıldan beri Trabzon lobisi yüzünden bitirilmeyen, İkizdere Ovit arasındaki 14 kilometrelik yolu Ulaştırma Bakanı Abdulkadir uraloğlu’na sordu.. Ocaklı:13 Haziran 2018 tarihinde açılan ve dünyanın en..
Rize milletvekili Tahsin Ocaklı 6 yıldan beri Trabzon lobisi yüzünden bitirilmeyen, İkizdere Ovit arasındaki 14 kilometrelik yolu Ulaştırma Bakanı Abdulkadir uraloğlu’na sordu..
Ocaklı:13 Haziran 2018 tarihinde açılan ve dünyanın en uzun 3’üncü tüneli olan Rize-Erzurum arasındaki 14 km’lik Ovit tünelinin bağlantı yolları halen tamamlanmamıştır.
İçerisinde zaman zaman meydana gelen asfalt bozulması gibi olumsuzluklar nedeniyle kapatılıp, onarımın kısa sürede yapılmaması nedeniyle tünel uzun süre kapalı kalmakta yahut tek şeritten ulaşım sağlanmaktadır. Tünel içerisinde asfalt çöktüğü için 1 Kasım 2022’den itibaren ulaşım tek şeritten sağlanmış ve 8 ayda onarım ancak tamamlanabilmiştir.
“Karadeniz’i GAP’a bağlıyoruz”, “Rize-Mardin sevgi yolu” gibi tanıtımlarla, yüzyılların hayali olarak anlatılan ve yapımına yaklaşık 400 milyon dolar harcanan Ovit tünelinin; başta İkizdere-Ovit arasındaki 22 km’lik bölüm olmak üzere, bağlantı yolları tamamlanmadığı için efektif olarak kullanılamadığına ilişkin haber, yorum ve değerlendirmeler bulunmaktadır.
Bağlantı yollarının yapılmamasının nedeninin siyasi tercih olduğunu ifade eden vatandaşlar, Türkiye’nin ve Doğu Karadeniz Bölgesinin Orta Asya ile ticaret bağının önemli bir ayağı olan Ovit tünelinin bu şekilde kaderine terk edilmiş olmasından rahatsızlık duymaktadır.
İyidere’de tamamlanmak üzere olan lojistik üssün hizmete girmesiyle çok daha önemli ve stratejik bir duruma gelecek olan Ovit tünelinin verimli çalışabilmesi için bağlantı yollarının bir an önce tamamlanması beklenmektedir.
Bu bağlamda;