İSMET KÖSOĞLU/Gazeteci Gözü ile
RİZENİN KIYI KENAR ÇİZGİSİ.
Bakanlıklar arasında işlemler arasında çok farklılıklar var.
Karayı deniz ile ayrıştıran KIYI KENAR ÇİZGİSİ diye bir düzen var. Kıyıları denizden veya vatandaştan korumak amacıyla yapılan bir düzenleme. Benim anladığım bu.
Fakat Kıyı kenar çizgisinde Türkiye’de çok farklı uygulamalar yapılıyor.
Rize’de Kıyılarda Otel, Benzinci, Dinlenme yerleri vs yapılamıyor. Yapılaşma kesinlikle yasak.
Oysa Ege veya Akdeniz Bölgesinde denize sıfır yıldızlı oteller ve her türlü tesis yapmak serbest.
Kanun Rize’de yasaklıyorsa Akdeniz’de Ege’de turist gelsin diye serbestlik niye.
Antalya’da, Mersin’de, Muğla’da deniz kenarında, denize sıfır yapılan tesislerin benzerleri, yasaklar kaldırılarak Rize’de de yapılabilmeli.
Emlak konut dar gelirliyi, asgari ücretliyi ve emekliyi düşünmüş.
Emlak Konut’un başlattığı konut kampanyasındaki en ucuz 1+1 konutun şartları,
Evin fiyatı: 5.650.000 TL
Faiz oranı: %0,99
Vade süresi: 60 ay
Aylık taksit: 125.338 TL
Tamda emekliye göre ayda 125 bin 338 TL lik kampanya.
Vallahi milletle dalga geçiyorlar. Hangi emekli dar gelirli bu şartlarla konut sahibi olur.
AKP sayesinde Milletçe uçuyoruz
2009 da 200 TL 125 dolar ediyordu,2025 yılında ise 200 TL 5,9 dolar ediyor. Devir AKP devri şahlandıkça uçuyoruz.
Demiryolu gerekli
Türkiye’de demiryolu ulaşımı yeterli değil. Hele Karadeniz’de yalnız Samsun’da var.
Yıllardır konuşulur ama yetkililer kulak arkası eder.
Bilhassa yük taşımacılığında kargo Treni TIR, kamyon taşımacılığını azaltırken nakliye ücretlerinin önemli seviyede düşmesine sebep olur.
Taşımacılıkta bir Tren ile 800 kamyonla taşınabilecek kadar yük taşınıyor.
Bu sayı demektir ki hem maliyetler ucuzlar hem karayolunda TIR, kamyon ağırlığı ile yolların bozulmasını önler, trafik kazaları azalır.
Sahi Doğu Karadeniz’e tren ne zaman gelecek.
Siyasiler her dönemde söyler durur ama ufukta tren yolu henüz gözükmüyor.